Prohlédněte si, jak vypadá fotovýbava pod rentgenem

_MK_0100-2

Napadlo vás někdy, jak vlastně vypadají brašny v zavazadlovém rentgenu? Co se skrývá v na první pohled nenápadném batohu? A co všechno obsluha rentgenů třeba na letišti vidí a proč po vás chce, abyste jí i přesto zavazadlo otevřeli? Vyměňte své oči za rentgenové paprsky a podívejte se pod povrch.

Poděkování

Ještě před samotnou galerií chci poděkovat všem známým i do minulého týdne neznámým fotografům, kteří mi věnovali chvíli svého času a přišli se svým zavazadlem. Pánové, díky!

Jakub MatějecStanda DubenPatrik ŽákVojta Brázda, Michal ZemanLukáš BíbaVOJTa HeroutRadek BurdaMartin Haleš

Fotogalerie

Po kliknutí se zobrazí větší fotografie.

Jakub Matějec se fotografování intenzivně věnuje teprve poslední dva roky. Aktuálně používá na portréty, fashion a svatby pouze pevná skla – takzvanou svatou trojici 24/50/85 – od značky Canon.

Stanislav Duben má fotoaparát od roku 2007, fotit líp než úplný automat umí asi tak od roku 2009. Převážně fotografuje přírodu, hlavně zvířata a makro. Vlastní techniku značky Nikon.

Patrik Žák svou výbavu zatím nosí v klasickém "nefotografickém" batohu. Fotografovat začal v roce 2009 a nejvíce ho přitahuje sport - od psích agility až po závody rallye.

Vojta Brázda zastupuje značku Pentax a s fotografií to začal myslet vážně před pěti lety. Do budoucna plánuje zbavit se zoomů a nakoupit světelná pevná skla.

Michal Zeman nejraději fotí krajiny či hudební koncerty. Na pohled malý fotobatoh Lowepro pojme prý hodně, ale na tůry není kvůli nepohodlnosti to pravé řešení.

Lukáš Bíba fotografuje asi pět let pro noviny a jednou by chtěl fotit pro velkou agenturu. Jeho největší vášní je fotografování kapely U2. Vlastní techniku značky Canon, což ho občas rozčiluje.

Všestranný fotograf VOJTa Herout měl focení původně jako hobby, od roku 2008 je ale fotografem na volné noze a na plný úvazek. Fotograficky působil i v Londýně a používá techniku značky Nikon.

Radek Burda fotografuje převážně v cizině. Místo brašny preferuje vestu – kvůli počtu kapes a kvůli tomu, že se může i leckde protáhnout. Fotí na Canon.

Služební fotoaparát v jedné nejmenované firmě. Tělo, širokoúhlý zoom a teleobjektiv plus blesk – univerzální výbava pro většinu situací.

Martin Kozák cestuje za sportem, a proto si za tímto účelem přebudoval klasický kolečkový kufřík na fotozavazadlo s přepážkami na míru. Jeho Canon je tak maximálně chráněný.

"Pracovní" zavazadlo Martina Kozáka: pouzdra na opasek neboli nejpohodlnější způsob, jak nosit těžkou techniku na celodenní sportovní akci a mít navíc všechno rychle po ruce.

Fotovýbavu Martina Haleše při cestování nejen po Evropě chrání zavazadlo od Thule. Drahá technika je jako v bavlnce, jen pro splnění váhového limitu je třeba přimhouřit obě oči.