Dita Pepe pro vizuál Činohry Národního divadla / foto Dita Pepe / časopis FOTO

Dita Pepe pro Činohru Národního divadla

Dita Pepe pro vizuál Činohry Národního divadla / foto Dita Pepe / časopis FOTO

Činohra Národního divadla letošní sezónu zahájila novým vizuálním stylem, za nímž stojí fotografka Dita Pepe a grafické studio Milana Nedvěda.

Národní divadlo se vedle nových her snaží upoutat pozornost také svým vizuálním stylem. V předchozí sezóně byla autorkou fotografií Bára Prášilová ve spolupráci s grafickým studiem Ex Lovers.

Letošní nový vizuál nahradil barevnost plastovým retrem. „Těžko se něco vymýšlí, když je laťka tak vysoko. Cítila jsem, že se chci vůči loňským plakátům vymezit, proto jsem zvolila i způsob autoportrétů,“ říká ke své práci Dita Pepe, která letošnímu vizuálu dala vlastní tvář.

Fotografie jsou plné detailů a záměrně působí přeplněně. Grafickou podobu plakátů zpracoval Milan Nedvěd, který se podílí na řadě jiných fotografických publikací. Dita Pepe a Milan Nedvěd již dříve spolupracovali na čtyřech knihách, které získaly ocenění v Česku i v zahraničí.

„Hry jako Maryša nebo Faust jsou všeobecně známou divadelní klasikou a bylo pro ně jednodušší hledat formální zkratku. U dalších, méně známých či nových her byla zase výzva vystihnout jejich téma a přitom nechat divákovi prostor pro dotváření vlastních představ společně s fotografií, která také leccos napoví,“ říká k hotovým plakátům Milan Nedvěd.

plakát, Činohra Národního divadla / foto Dita Pepe, design Milan Nedvěd / časopis FOTO

plakát, Činohra Národního divadla / foto Dita Pepe, design Milan Nedvěd / časopis FOTO

plakát, Činohra Národního divadla / foto Dita Pepe, design Milan Nedvěd / časopis FOTO

plakát, Činohra Národního divadla / foto Dita Pepe, design Milan Nedvěd / časopis FOTO

 

VÝSTAVY