Chystáte se fotografovat olympijské hry v Londýně?

london_2012_logo

Otázka v nadpisu je trochu provokativní; nepředpokládám, že by se někomu z vás poštěstilo získat akreditaci na OH 2012. Ale věřím, že i tak může být zajímavé přečíst si, co tento sportovní svátek znamená pro fotografy.

  • Šéfem všech fotografů je Bob Martin.
  • Akreditovalo se 5800 novinářů z celého světa. O internetové připojení zatím požádalo jen necelých 1600.
  • Hlavní tiskové centrum má kapacitu pro 816 píšících novinářů a 288 fotografů. Každé místo je vybaveno (placeným) přístupem k internetu. Do hlavní konferenční místnosti se vejde 700 osob.
  • V hlavním tiskovém centru bude k dispozici například občerstvení, banka, obchod se smíšeným zbožím, masážní centrum, půjčovna i opravna fototechniky, televizní místnost a další.
  • Tisková centra na jednotlivých sportovištích se otevřou tři dny před zahájením OH, aby si fotografové mohli s předstihem prohlédnout prostory.
  • Na žádném stadionu nebude dostupný wi-fi signál. Stejně tak Bob nedoporučuje používat 3G nebo 4G připojení kvůli možnému přetížení, pomalosti a výpadkům. Můžete si ale objednat zásuvku pro připojení k internetu přímo na sportovišti na konkrétní fotopozici, nebo využít připojení v tiskovém centru.
  • Všechny rádiové odpalovače budou podléhat kontrole, aby se nestalo, že si budou dva fotografové navzájem odpalovat své fotoaparáty.
  • Speciální pozornost bude věnována fotoaparátům, instalovaným „nad“ sportovišti. Oblíbené Magic Arm a Superclamps od Manfrotta jsou zakázány a všechny připevněné fotoaparáty musí být zajištěny proti pádu bezpečnostním lankem s nosností nejméně čtyřikrát vyšší než je hmotnost zavěšené výbavy.
  • Organizátoři vybrali několik atraktivních fotopozic – třeba trať dálkových běhů a cyklistiky povede kolem Buckinghamského paláce, plážový volejbal se bude odehrávat na prostranství ve Whitehallu, kde se koná slavné střídání stráží a podobně.
  • Organizátoři nedoporučují používat k přesunu mezi sportovišti automobily; novináři místo toho mohou využít speciální dopravu nebo tradiční prostředky MHD, oboje zdarma.
  • Při hlavním mužském cyklistickém závodě bude k dispozici šest minibusů, každý až pro deset fotografů, které budou rozvážet fotografy po trati a také je dovezou před koncem závodu do cíle.
  • Porada fotografů proběhne ve dnech 24. a 26. července 2012.

Hlavní tiskové centrum

Více informací si můžete přečíst v informačních zpravodajích tady a tady.

VÝSTAVY