Brenizerova metoda pro působivější širokoúhlé fotografie

Foto: Ryan Brenizer

Brenizerova metoda představuje způsob, jak pořídit působivé širokoúhlé fotografie, nejčastěji portréty, s velmi malou hloubkou ostrosti. Ve stručnosti se jedná o pořízení série snímků delším ohniskem a jejich složení podobně, jako se vytváří mnoho megapixelová panoramata.

Foto: Ryan Brenizer

Ryan Brenizer

Způsob, jak docílit velmi malé hloubky ostrosti u širokoúhlých snímků, objevil svatební fotograf Ryan Brenizer a po něm je i pojmenován. Podívejte se na jeho web.

Jdeme na to

Co budete potřebovat? Světelný objektiv s ohniskem okolo 85 mm a hodně trpělivosti.

  1. Nastavte co nejnižší clonu
  2. Podobně jako u fotografování panoramat zamkněte expozici, vyvážení bílé a zaostření.
  3. Začněte snímat sérii fotografií, tak, abyste pokryli celý plánovaný záběr. Začněte v oblasti, kde stojí váš model/modelka. Dbejte na to, aby se snímky dostatečně překrývaly.
  4. Sadu fotografií pak automaticky spojíte ve Photoshopu nebo jiném software.

Směr snímání. Zdroj: buiphotos.com

Model či modelka by se samozřejmě během fotografování neměli pohnout. Případné drobné nesoulady však lze doladit v postprodukci.

Podrobný návod včetně několika užitečných postřehů z praxe najdete na blogu buiphotos.com. A podívat se můžete i na video Bretta Maxwella: